.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پایانه صادراتی راهی برای فروش محصولات کشاورزی
شمال نیوز: استاندار مازندران گفت: تحرک صنایع تبدیلی در گرو فروش محصولات و ارائه به بازار‌های صادراتی با راه اندازی پایانه صادراتی است. ‎

به گزارش شمال نیوز، احمد حسین زادگان استاندار مازندران در جلسه کارگروه اقدام استان با بیان اینکه بخشی از مرکبات استان بصورت ضایعات در می‌آید، گفت: با ظرفیت بالای تولید مرکبات امکان صادرات در استان فراهم است، بطوری که ۹۰ درصد پرتقال کشور از مازندران صادر می‌شود و توسعه  اقتصاد کشاورزی با تسهیل در فروش محصولات کشاورزی میسر می‌شود. 

وی افزود: تعیین تکلیف اراضی شیب دار و بهره گیری درست از این ظرفیت در حوزه‌های مختلف کشاورزی از اولویت‌های اقتصاد کشاورزی در مازندران است. 

استاندار مازندران با اشاره به اینکه تولیدات کنسانتره میوه با توجه به حجم بالای مرکبات و میوه در استان موجب تحول شگرف در این بخش می‌شود، گفت: میزان زیر درختی‌های مرکبات و میوه در روماک گستر  بیش از۲۰ درصد است و ۴۰ هزار تن میوه درجه ۴ در این مجموعه وجود دارد.

حسین زادگان افزود: هر چند  مازندران از لحاظ صنایع تبدیلی فقیر است و حتی در بعضی از صنایع ضعیف هستیم که باید به سمت مدرن شدن برویم و در سال‌های آینده با توسعه دانش و تکنولوژی می‌توانیم شاهد افزایش تولیدات کشاورزی و صنعتی  باشیم. 

وی گفت: از ظرفیت بانک‌های عامل باید برای اجرای طرح‌های مدرن در حوزه کشاورزی و  رونق تولید و اشتغال در مازندران بهره گرفت و دولت تسهیلاتی برای شرکت‌های حمل و نقل در نظر گرفته است که سبب رونق تولید و اشتغال می‌شود.

استاندار مازندران افزود: ۷ الی ۱۰ هزار میلیارد تومان از سوی بانک ملی برای فعال سازی حوزه تولید و واحد‌های تولیدی تعلق گرفته است که به همین منظور مرحله اول روماک گستر در یکی دو ماه آینده راه اندازی می‌شود که نقش بی بدیلی در توسعه صنایع تبدیلی ایفا خواهد کرد. 

حسین زادگان گفت: صادرات به کشور‌های آسیای میانه از اولویت‌های مهم در صنایع تبدیلی است و طرح‌هایی همچون مرغ لاین، پایانه صادراتی روماک گستر و پایانه صادراتی و مجموعه پرورش ماهیان خاویاری قره برون سه پروژه مهم استان است که موجب تحرک و توسعه اقتصادی استان می‌سود. 

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی نیاز به جهش قابل توجه در تصمیم گیری‌ها و اقدام داریم، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته ۶۰۰۰ هکتار از اراضی بانک زمین جهت بهسازی و زه کشی به افراد کم زمین و بی زمین واگذار می‌شود که مقرر است ۴ هزار هکتار از این میزان به احداث شهرک گلخانه‌ای در شرق مازندران و هزار هکتار به شهرک صنعتی اختصاص یابد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.122 seconds.